Ο Ludwig Wittgenstein κριτικός της νεοελληνικής ποίησης

ludwig-wittgenstein-swansea

Θα βγει η μύγα / απ’ το μπουκάλι; Ιδού

/ το ερώτημα. [Χάρης Βλαβιανός]

Για τον Ηλία Λάγιο: «Πρέπει να οργώσουμε ολόκληρη τη γλωσσική επικράτεια.»

.

Για τον Νίκο Καρούζο, Α΄: «Να κατεβαίνεις πάντα από τα στείρα ύψη της εξυπνάδας κάτω στις πράσινες κοιλάδες της βλακείας.»

.

Για τον Γιώργο Σεφέρη: «Κάθε πρωί πρέπει ν’ ανοίγεις δρόμο μέσ’ απ’ το πεθαμένο χώμα, για να φτάσεις το ζωντανό, ζεστό σπόρο.»

.

Για τον Νίκο Καρούζο, Β΄: «Δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω τη γλώσσα για να βγω έξω απ’ τη γλώσσα.»

.

Για τον Αργύρη Χιόνη: «Ένας άνθρωπος που βρίσκεται σε φιλοσοφική σύγχυση είναι σαν κάποιον που βρίσκεται μέσα σ’ ένα δωμάτιο και θέλει να βγει έξω, αλλά δεν ξέρει πώς. Πάει να βγει απ’ το παράθυρο, αλλά είναι πολύ ψηλά· πάει να βγει απ’ την καπνοδόχο, αλλά είναι πολύ στενή. Κι αν γύρναγε μονάχα το κεφάλι του, θα ‘βλεπε πως η πόρτα ήταν όλη την ώρα ανοιχτή!»

.

Για τον Γιάννη Ρίτσο: «Αυτό που εμείς κάνουμε είναι να οδηγούμε τις λέξεις από τη μεταφυσική πίσω στην καθημερινή τους χρήση.»

.

Για τον Γιάννη Υφαντή: «Η αρρώστια μας είναι τούτη: θέλουμε να εξηγούμε.»

.

Για τον Δ.Π. Παπαδίτσα: «Όπως κάθε τι μεταφυσικό, έτσι και η αρμονία ανάμεσα σε σκέψη και πραγματικότητα θα πρέπει ν’ αναζητηθεί στη γλώσσα.»

.

Για τον Μιχαήλ Μήτρα: «Μία λέξη γραμμένη ανάποδα έχει ένα καινούργιο πρόσωπο.»

.

Για τον Μίλτο Σαχτούρη: «Κάθε μεγάλη τέχνη κλείνει μέσα της ένα ΑΓΡΙΟ θηρίο: εξημερωμένο

.

Για τον Νικηφόρο Βρεττάκο: «Καμία κραυγή οδύνης δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη απ’ την κραυγή ενός ανθρώπου.»

.

Για τον Μανόλη Ξεξάκη: «Τα μαθηματικά είναι ένα ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ συνονθύλευμα από τεχνικές απόδειξης. – Σε αυτό το γεγονός έγκειται η πολυποίκιλη εφαρμοσιμότητα και η σπουδαιότητά τους.»

.

Για τον Αριστοτέλη Νικολαΐδη: «Όλα κυοφορούνται μες στη γλώσσα.»

.

Για τον Κυριάκο Σταμέλο: «Ό,τι μπορεί ο αναγνώστης να κάνει μόνος του άφηνέ το στον αναγνώστη.»

.

Για τον Ζήσιμο Λορεντζάτο: «Στην τέχνη είναι δύσκολο να πεις κάτι εξίσου καλό με το να μην πεις τίποτε.»

.

Για τον Νικόλα Κάλας: «Σκεφτείτε το παιχνίδι του σκακιού. Σήμερα το λέμε παιχνίδι. Υποθέστε, ωστόσο, ότι οι πόλεμοι διεξάγονταν σε πεδία τα οποία είχαν μορφή σκακιέρας και όποιος ερχόταν ματ έχανε τον πόλεμο. Τότε οι αξιωματικοί θα έσκυβαν πάνω από τις σκακιέρες, όπως ακριβώς σκύβουν σήμερα πάνω από τους χάρτες των επιχειρήσεων. Τότε το σκάκι δεν θα ήταν πια παιχνίδι· θα ήταν μια σοβαρή υπόθεση.»

.

Για τον Νίκο Φωκά: «Το ιδεώδες μου είναι μια κάποια ψυχρότητα. Ένας ναός που περιβάλλει τα πάθη χωρίς ν’ αναμιγνύεται μαζί τους.»

.

«Μεγαλοφυΐα είναι εκείνο που μας κάνει να ξεχνάμε το ταλέντο του τεχνίτη.» #αμένσιοτο

[μτφ. Κωστής Μ. Κωβαίος]

.

Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος

396695_241887529263641_430751862_n

Advertisements

One thought on “Ο Ludwig Wittgenstein κριτικός της νεοελληνικής ποίησης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s